Returer/DOA

Vi gör vårt allra bästa för att säkerhetsställa att alla produkter som du beställer levereras till dig i sin helhet och enligt dina specifikationer. Om du trots detta skulle få en ofullständig beställning, fel produkt eller om det finns en annan orsak till att du inte är nöjd med din beställning ser vi till att åtgärda det hela på bästa tänkbara sätt. Om du vill lämna tillbaka ett felköp, eller reklamera en felaktig skada produkt eller försändelse. Returer bekostas av dig som kund underförutsättningen att det är ett ångrat köp. Vid reklamation av defekt vara eller fel leverans står vi för kostnaden för returen. Returen förs enligt följande:
  1. Logga in på ditt konto
  2. Klicka på mina returer
  3. Tryck på begär ny retur 
  4. I dropdownen väljer du den beställningen du vill göra retur på och klickar på nästa.
  5. Klickar i kryssrutan på den produkt du vill returnera
  6. Välj antal 
  7. Välj anledning
  8. Välj skick 
  9. Välj lösning på problemet 
  10. Ange eventuell extra information 
  11. Godkänn returpolicy
  12. Klicka på skicka begäran
  13. Du kommer du få en bekräftelse på din retur via mail, du kan på länken i mailet följa statusen på din retur. Om returen är godkänd får du ett mail om ytterligare instruktioner. 

Observera att alla returer måste gå via hemsidan. 

Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 kalenderdagars ångerrätt enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Det innebär att om du köper en vara på G-SP Electronics, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. 

Om du vill ångra ditt köp är det absolut smidigaste sättet att genast ta kontakt med G-SP Electronics kundtjänst där du får vidare instruktioner och hjälp. Vi betalar tillbaka ditt köpbelopp utan onödig dröjsmål efter att de returnerade produkterna mottagits eller från det att du som kund visat att produkterna skickats tillbaka till oss. Som kund betalar du själv returfrakten och ångrad produkt bör förpackas väl (lämpligen i samma emballage som den skickades i). Du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Avbeställa eller byta produkt
Det går tyvärr inte att komplettera, ändra eller avbeställa en order efter att den lagts och bekräftats av oss. Skulle du ångra ditt köp har du dock alltid 14 kalenderdagars ångerrätt enligt lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från dag dag du tagit emot produkten. 

För ett ångrat köp behöver du först ta emot din produkt och sedan får du göra returen genom att logga in på vår hemsida. 

Återbetalning
När din retur har accepteras görs en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Det finnsbär att återbetalning endast kan ske till samma källa som du använda för att köpa produkterna från början. Vid reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förusatt att reklamationen godkänns. 

DOA

DOA betyder "Dead on arrival" vilket innebär att redan innan du testat din produkt så fungerade den inte som den ska. Då ska du som kund lämna eller skicka in produkten till oss, så att våra tekniker kan kontrollera om den är godkänd till en ersättningsenhet eller inte vilket kan ta upp till 7 arbetsdagar. Om kunden orsakat felet så skickar vi tillbaka den defekta varan till kunden och kommer då inte byta ut produkten. Alla kunder som inte hämtat ut sina utbytbara produkter måste ha kvitto med sig, har DOA:n inte hämtats inom 90 dagar kommer produkten att behållas av G-SP Electronics. Givetvis skickar vi ut godkänd DOA till alla våra distanskunder.

Beskrivning av DOA hantering för dig som kund:
1. Kunden måste skriva en lista på vad det är för fel på produkten och lämna orginal påsen med artikelnummer. 
2. Produkten får inte vara använd eller ha yttre skador.